masters-at-ludens
ΒΙΚΥ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ www.theodoro.gr : Βραβεύτηκε στα Γράμματα με ένα απ’ αυτά, το Γράμμα απ’ το Δουβλίνο, μυθιστόρημα, 1997. Είχαν προηγηθεί ιστορικές σπουδές, ιστορικές αποστολές, ιστορικές Πηγές που εκδόθηκαν και, ιστορικές ομελέτες από Μονόλογους, Άρθρα, Μικρά Πεζά, Διηγήματα, Ραδιοφωνικές Εκπομπές και φωτεινές Κατασκευές, που σερβίρονταν κάθε τόσο στις εφημερίδες, τα περιοδικά, το Τρίτο Πρόγραμμα, το Μπενάκη στην Πειραιώς, το ICA London και αλλού – η Παραμυθοσαλάτα ήταν καθημερινή εκπομπή. Με αυτά και με τα άλλα είχε ήδη ανοίξει την όρεξη του κοινού όταν το τράταρε ένα δεύτερο μυθιστόρημα, Οι Επιζώντες και δύο ταξιδιωτικά το Άμστερνταμ και το Μαρόκο του Νότου, που έκαναν το κομμάτι τους στις προθήκες του αχτύπητου Atheneaum Boekhandel & Nieuwscentrum της ολλανδικής πλατείας, ενώ τον Μάρτιο του 2009 ξεφούρνισε τα COOKIES από τις εκδόσεις ‘Υψιλον. Λάτρης και ενορχηστρωτής αλχημικών καταστάσεων, εκτός από τα άρθρα επιδίδεται και στις αντωνυμίες –εμείς, εγώ, εσύ, αυτός και άλλοι– με τη βοήθεια των οποίων έστησε τα LUDENS LABS, μια κατάσταση πεζοδρομίου για όσους πιστεύουν πως η τέχνη είναι σοβαρή όσο το παιχνίδι. | ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ή ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ; BUZZ LAB A LONG STORY SHORT TRAVEL WRITING 2013 TRAVEL WRITING 2014
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΣΟΥΜΑ : Αρχικά ολοκλήρωσε τον κύκλο των σπουδών της στη Νομική. Ο κύκλος αυτός την οδήγησε σε αυτόν της άσκησης της δικηγορίας και μετά σε άλλον κύκλο, όπου βρέθηκε υπεύθυνη έκδοσης, παραγωγής και δημοσίων σχέσεων στις εκδόσεις Νεφέλη και μετά έστησε το τμήμα δημοσίων σχέσεων στις εκδόσεις Πατάκη. Τότε συνειδητοποίησε πως οι εξελικτικοί αυτοί κύκλοι της καριέρας της δεν ήταν κλειστοί σαν βραχιόλια πάνω σε ένα χέρι αλλά πιο πολύ έμοιαζαν με τη σπείρα ενός ελατήριου που είχε σκοπό να την εκτινάξει στη δημιουργία μιας προσωπικής επιχείρησης, ένα γραφείο Συμβούλων Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων, ονόματι Speira Art & Media. Πρόσφατα και για λόγους ευνόητους εντάχθηκε και στην ύποπτη σπείρα των Ludens Labs.
ΕΛΕΝΑ ΜΑΡΟΥΤΣΟΥ : Γεννήθηκε στις 17 Νοέμβρη κι αυτό θεωρεί μέχρι τώρα το μεγαλύτερό της επίτευγμα. Μικρή έπαιζε με τα γράμματα κι έτσι κατόρθωσε να τα μάθει απ’ έξω κι ανακατωτά. Μετά το σχολείο πήγε στη Φιλοσοφική όπου σπούδασε Ιστορία, Κύριος οίδε γιατί, αφού από τις πραγματικές ιστορίες πάντα της άρεσαν καλύτερα οι φανταστικές. Μικρό το κακό, σκέφτηκε κι έσπευσε στην Αγγλία για μεταπτυχιακά στη Λογοτεχνία και τις Εικαστικές Τέχνες, κάτι που της άνοιξε πολλές πόρτες κυρίως μέσα στο κεφάλι της. Από αυτές τις πόρτες μπαινοβγαίνουν έκτοτε διηγήματα, νουβέλες και μυθιστορήματα, αλλά και φωτογραφίες, εκθέσεις κολάζ. Επίσης εργάζεται και ως φιλόλογος στη Μέση Εκπαίδευση, κυρίως επειδή δεν της αρέσει να αφήνει τίποτα στη Μέση. Τέλος.
ΧΑΡΗΣ ΜΙΧΑΛΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ : Σπούδασε κινηματογράφο στη Γαλλία και στην Ελλάδα, εκεί ημιτελώς κι εδώ εντελώς, παρ’ ότι συνηθίζεται το αντίστροφο. Και δεν έμεινε σ’ αυτή την αντιστροφή. Για παράδειγμα, αντί να ξεκινήσει απ’ τη θεωρία για να φτάσει στην πράξη, εκείνος αποφάσισε ν’ αρχίσει απ’ την πράξη. Πράξη Πρώτη: η πτυχιακή του ταινία «Ο επόμενος του προηγούμενου» που πήρε κρατικό βραβείο και συμμετείχε στο 1ο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Πτυχιακών Ταινιών στην Πολωνία. Πράξη επόμενη της προηγούμενης: «Το Πολεμικό Εμβατήριο». Τρίτη Πράξη: συμμετοχή σε ταινίες του Σταύρου Τσιώλη και του Χρήστου Βακαλόπουλου ως βοηθός σκηνοθέτη. Με την πολύτιμη πείρα των προηγούμενων προχωρεί στη θεωρία και τη διδάσκει με το πρόγραμμα «Πάμε Σινεμά» σε παιδιά Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων, για να καταλήξει να κάνει τα δικά του παιδιά, που τώρα τον διδάσκουν εκείνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ : Μιας και δεν πιστεύει στο Θεό, αντάλλαξε αυτό τον κοινωνικό εθισμό με τον κινηματογράφο. Ασχολείται όλη τη μέρα με το σινεμά και έχει την κατάρα να μην ξεχνάει τίποτα από αυτά που μαθαίνει. Κάθε λίγα χρόνια κάνει και κάποια ταινία -Ροζ, Κλαις;- που του λειτουργεί σαν αγχολυτικό και παραισθησιογόνο και τον βοηθάει να μην τα βάζει με τους συμπολίτες εκείνους που από έλλειψη φαντασίας, χαλάνε το παραμύθι.
ΒΕΡΑ ΑΡΜΕΝΗ : Παιδί θα την έβρισκες στη Ζάκυνθο και έφηβη στην Αθήνα όπου τέλειωσε τη Νομική. Χωρίς αρκετό απόθεμα χιούμορ για να μπλέξει με δικαστήρια, εδώ και λίγο καιρό παίζει μουσική ενώ ανέκαθεν έπαιζε με τις λέξεις.
ΙΩΑΝΝΑ ΛΕΥΚΑΔΙΤΗ : Mικρή όταν αρρώσταινε, ο μπαμπάς έφερνε στο κρεββάτι της τον Ιούλιο Βέρν για αντιβίωση. Μεγαλώνοντας καταβρόχθιζε μόνη της τους κλασσικούς, πυρετωδώς. Συνέχισε με σύγχρονη ξένη λογοτεχνία. Έπειτα καταπιάστηκε με την ελληνική. Στο Πανεπιστήμιο που πήγε για να σπουδάσει ψυχολογία, πέρασε τόσες ώρες στη Βιβλιοθήκη που αποφάσισαν να πιάσει δουλειά εκεί. Μετά το τέλος των σπουδών της και τη διάγνωση του χρόνιου σύνδρομου βιβλιοφιλίας, αναζήτησε θεραπεία στο βιβλιοπωλείο Πατάκη όπου έκτοτε εργάζεται τα πρωινά. Τα βράδυα προσποιείται την dj. Όταν έχει άγχος, διαβάζει παραμύθια.
ΘΟΔΩΡΟΣ ΜΑΡΣΕΛΛΟΣ : Στη Louis Lumière στο Παρίσι σπούδασε φωτογραφία του κινηματογράφου αφήνοντας για χρόνια το Μετσόβιο και την Ελλάδα. Επιστρέφοντας βρήκε μπροστά του και τα δύο, το πρώτο για να το τελειώσει και τη δεύτερη για να εργαστεί στην αρχή σαν βοηθός οπερατέρ, στη συνέχεια σαν οπερατέρ και άλλα, και αργότερα για να διδάξει σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης κινηματογράφου και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Μεγαλώνοντας επιμένει στις αδυναμίες του που – εκτός από τη Δέσποινα, την Κατερίνα και τον Νικόλα – είναι πάντα το ντοκιμαντέρ, ο μουσικός αυτοσχεδιασμός και οι δημιουργικές τους ομοιότητες.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΑΡΣΕΛΟΥ : Γεννήθηκε στη Φινλανδία καταχείμωνο και μεγάλωσε στη ζεστή Αθήνα που την αγαπάει αν και θάθελε να την αλλάξει. Σπούδασε θεατρολογία που της άλλαξε την αντίληψη για την πραγματικότητα και ασχολήθηκε με τις εικαστικές Τέχνες και τη σκηνογραφία προτού την κερδίσει το Θεατρικό παιχνίδι. Αυτό την τράβηξε τα τελευταία χρόνια σε δημιουργικές περιπέτειες σε σχολεία, στο μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης και αλλού, αφού πολύ της αρέσει να παίζει σαν παιδί με παιδιά κι αφού πιστεύει στη δύναμη της δημιουργικής ικανότητας κάθε ανθρώπου και στη μαγεία της ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης των παιδιών, μεγάλων και μικρών.
ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΜΠΑΔΕΚΑ : Αφού αποφοίτησε από την Επαγγελματική Σχολή Χορού Ραλλού Μάνου, στην Αθήνα, και το Tisch School of the Arts, στη Νέα Υόρκη, αφού συνεργάστηκε ως χορεύτρια με ομάδες εδώ και εκεί ενώ ταυτόχρονα εργάστηκε ως μοντέρ και Stage Manager, αφού τιμήθηκε εδώ με δύο υποτροφίες και εκεί με ένα βραβείο χορογραφίας και μία ακόμη υποτροφία προτού επιστρέψει εδώ με ειδίκευση στη χορογραφία και το video για να παρακολουθήσει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα “Ψηφιακές Μορφές Τέχνης” στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, βρέθηκε μια μέρα στα LUDENS LABS.
ΕΦΗ ΠΑΠΠΑ : Μια φορά κι έναν καιρό, σε μια μικρή πόλη της Ελλάδας, διεξάγονταν φιλικοί αγώνες σπερματοζωαρίων. Ανάμεσα στους εκατομμύρια συμμετέχοντες, η Έφη διακρίθηκε τότε με το πρώτο και σημαντικότερο βραβείο της ζωής της – τη γέννησή της. Χαρούμενη και απορημένη ζητούσε έκτοτε από τους γηραιότερους να της αποκαλύψουν το αιώνιο μυστήριο της ζωής ώσπου μια μέρα ένας σοφός προφήτης της ψυθίρισε στο αυτί πως η ζωή ειναι πολυ σοφή για να αμφισβητηθεί και πολύ μεγάλη για να της αξίζει μόνο μια ματιά. “Άν θες να ανακαλύπτεις την ζωή, βρες τα συστατικά και έναν τρόπο, για λίγες στιγμές, να φτιάχνεις τη δική σου”, της είπε. Έχοντας αυτα τα σοφά λόγια στο μυαλό της, διαπίστωσε νωρίς ότι τα τρία συστατικα για τη δική της τη ζωή ήταν η ζωγραφική, το θέατρο και ο κινηματογράφος. Το μυστήριο δεν είχε λυθεί, είχε μόλις αρχίσει. Και λεγόταν Αnimation. Ξεκινώντας από τη Σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών σπουδών, οι πρώτες της δημιουργίες με τίτλο Τhaumatrope και 1,2 Μillion Children ήρθαν σύντομα και, αποσπώντας θετικές κριτικές, σήμαναν την αρχή πολλών άλλων συνεργασιών, ως τη μέρα που μαζί με άλλους συνοδοιπόρους του μυστηρίου ίδρυσαν το geometrylab. Έκτοτε τρέχει σε Ευρωπαϊκά Φεστιβάλ και εργάζεται σαν εικονογράφος, γραφίστρια και Αnimator, προσπαθώντας να κάνει την φαντασία πραγματικότητα και την πραγματικότητα φαντασία. MORE
ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΗ : Απολαμβάνει να πηγαίνει από εδώ και από εκεί και να ανακαλύπτει τους τρόπους που βρίσκουν οι άνθρωποι για να εκφράζουν την δημιουργικότητά τους. Για να κρατιέται δημιουργικά κοντά σ’ αυτό, σπούδασε Επικοινωνία και Πολιτιστική Διαχείριση. Μετά από ένα πέρασμα από εκθέσεις και φεστιβάλ, θυμήθηκε πόσο πολύ της αρέσει να ακούει και να στήνει ιστορίες, και καταπιάστηκε με τη Μουσειολογία. Κατά τα άλλα, δεν σταματάει με τίποτα να ακούει Λιλιπούπολη και χαίρεται όταν καταφέρνει να κάνει τις νότες που ξέρει μουσική, και την μουσική πάλι νότες. Με κάθε ευκαιρία κάνει παρέα με παιδιά, για να παίζει και για να βοηθιέται να σκέφτεται πιο φωτεινά. Τα προγράμματα για παιδιά που σχεδιάζει και υλοποιεί είναι οι τέλειες αφορμές για να παίρνει και να δίνει ιδέες, εικόνες και ιστορίες. Στα Ludens Labs έφτασε καλοκαίρι για να χτίσει το χειμώνα μαζί με τα παιδιά μας, την πόλη που θάθελαν να ζήσουν.
Η Caroline Rakete σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Βερολίνο προτού αποφασίσει πως το Ράψιμο ήταν αυτό που της έδινε μεγαλύτερη χαρά από τις Επιστήμες. Η Caroline Rakete αυτό το χειμώνα [2009] που αποφάσισε να τον περάσει στην Ελλάδα με Meet Market και άλλα ωραία δημιουργικά, πέρασε μια μέρα τυχαία από τα LUDENS LABS κι εκεί έγινε ό,τι έγινε: κοινοί γνωστοί, γειτονικά όνειρα, χαμόγελα, αγκαλιές και ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ για ZIG ZAG TYΠΟΥΣ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΖΑΝΕΤΕΑΣ : Αντλώντας όλες τις παιδικές του εικόνες από το μπαλκόνι της Μάνης, ανεβαίνει στην Αθήνα να σπουδάσει οικονομικά. Πριν καν τελειώσει τις σπουδές του, κάποιος του δανείζει μια παλιά ΖΕΝΙΤΗ. Από τότε δεν σταματάει να δημιουργεί, να συμμετέχει σε εκθέσεις και να μιλάει για τη φωτογραφία στη λέσχη του Πανεπιστημίου Αθηνών [Π.Ο.Φ.Π.Α] . Τώρα στο τραπέζι των LUDENS LABS, θα διηγηθεί εικονο-ιστορίες από αυτό που του αρέσει να ονομάζει φωτογραφία πεζοδρομίου και θα προσπαθήσει να εμπνεύσει φωτογραφίες, μοιράζοντας κάθε Δευτέρα τη ludens τράπουλα.
BLANKA AMEZKUA: She looks for trees wherever she goes, they are her sign of strength, love, beauty and life. She has seen many trees in her lifetime. Blanka was born in a country with funny structures, that point towards the moon and the sun, they have hundreds of steps where many lifetimes ago hearts where offered to celestial beings for a better life on earth. Having hopped borders, rivers, seas and oceans she now finds herself in this country of light, learning its ways and welcoming all the hearts that come towards her. MORE
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΝΔΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ: Στο KIAD University of Kent στην Αγγλία και στη Σχολή Καλών Τεχνών της Κρακοβίας, σπούδασε οπτική επικοινωνία. Έκτοτε δημιουργεί εικόνες για το θέατρο, video clip, cd κ.ά, εικονογραφεί τα ένθετα «Τέχνες & Γράμματα» και «Βιβλίο» της Καθημερινής και συμμετέχει σε ομαδικές εκθέσεις. Το 2006 πραγματοποίησε την πρώτη του ατομική έκθεση, το 2008 κέρδισε το Βραβείο και τον Έπαινο στην κατηγορία Εικονογράφηση Άρθρου στα Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής και Εικονογράφησης ενώ από το 2005 διατηρεί το blog One Drawing Per Day.
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ: Γεννήθηκε στην Αθήνα, στο σχολείο έφτιαχνε λευκώματα, έτσι αποφάσισε να γίνει γραφίστρια. Ψάχνει και επαναπροσδιορίζει τη σημασία της γραφιστικής και της εικόνας συνεχώς.